Huisartsen­praktijk
Blom
Online diensten​

App HuisartseNij

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen.  Als u geen smartphone hebt, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.
Google playstore en App Store.

Spoed

Bij spoedeisende klachten neemt u telefonisch contact op met de huisartsenpraktijk.

Aanmelden online diensten en app HuisartseNij

App HuisartseNij
Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen. Google playstore en App Store. Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier. Als u geen smartphone heeft, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Informatie patiëntenportaal
Om gebruik te maken van onze online diensten  moet u zich eenmalig aanmelden bij het patiëntenportaal.

Activeren van uw account
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres en DigiD.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of doktersassistente
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept
U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult
U kunt voor uzelf een e-consult aanvragen bij uw huisarts of doktersassistente.

We streven ernaar om uw vragen binnen 5 werkdagen te beantwoorden.
Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.

Als u een e-consult stuurt voor een familielid moet dit via hun eigen patiënten portaal account.

Voor welke vragen kunt u een e-consult sturen?

  • Een korte en eenvoudige vraag of om advies te vragen als u zich zorgen maakt over een lichamelijke klacht.
  • Om na een spreekuurbezoek nog een vraag te stellen die u tijdens het spreekuur bent vergeten of omdat u iets niet heeft begrepen.
  • Om advies te vragen tijdens of na afloop van een behandeling.
  • Vragen over uitslagen van (bloed) onderzoeken.
  • Vragen over medicatie, zoals bijwerkingen, wel/niet doorgaan, effecten.

Onderwerpen

Er zijn natuurlijk allerlei onderwerpen waarover u een vraag kunt stellen. Om u goed van dienst te kunnen zijn is het voor de huisarts prettig als u uw vraag zo nauwkeurig mogelijk formuleert.

Probeert u bij het stellen van uw vraag alvast zoveel mogelijk informatie te geven.

Wanneer stuurt u geen e-consult?

  • Als lichamelijk onderzoek nodig is.
  • Als u vragen heeft over uw psychische gezondheid.
  • Als u ingewikkelde vragen heeft.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.