Huisartsenpraktijk
Blom

Online diensten

App HuisartseNij

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen.  Als u geen smartphone hebt, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.
Google playstore en App Store.

Aanmelden online diensten en app HuisartseNij

Online

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken.

Online

Telefonisch

Bereikbaar van 8.00-17.00 uur op telefoonnummer 033 7210 450.

Nu bellen

Balie huisartsen

Tussen 8.00-17.00 uur: Henri Nouwenstraat 18, Nijkerk.

Google Maps

App HuisartseNij iOS

Download de app HuisartseNij voor iPhone.

Download

App HuisartseNij Andriod

Download de app HuisartseNij voor Andriod

Download

Spoed

Bij spoedeisende klachten of verwondingen hoeft u niet eerst een afspraak te maken.

U kunt direct naar de praktijk komen.

Als u van tevoren even belt, kan de huisarts rekening houden met uw komst.

Telefoonnummer op werkdagen tussen 8.00 -17.00 uur: 033 7210 450, toets 1 (werkdagen)

’s Avonds en in het weekend kunt u bellen met de Huisartsenpost Amersfoort op telefoonnummer 085 7731 100.

Bij levensbedreigende situaties: 112

Aanmelden online diensten en app HuisartseNij

App HuisartseNij

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen. Google playstore en App Store. Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier. Als u geen smartphone heeft, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Informatie patientenportaal

Om gebruik te maken van onze online diensten  moet u zich eenmalig aanmelden bij het patiëntenportaal.

Activeren van uw account

Voordat wij uw account activeren, zullen wij u bellen op het telefoonnummer dat bij ons bekend is. Wij stellen u dan een aantal vragen om te controleren dat u zelf het account heeft aangemaakt.
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner somatiek.

We streven ernaar om uw vragen binnen 5 werkdagen te beantwoorden.
Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.

Let op: op dit moment is het niet mogelijk om online afspraken in te plannen. Dit in verband met het Corona Virus.

Wij hebben een document met regels. Hierin staan afspraken die wij van u verwachten, en die u van ons mag verwachten.

Afspraak maken

Spreekuur op afspraak

Afspraken voor het spreekuur kunt u online maken. U kunt ook telefonisch of aan de balie een afspraak maken. Een afspraak op het spreekuur van de huisarts duurt 15 minuten en is bedoeld om 1 klacht te bespreken. Heeft u meerdere klachten, bespreek dit dan met de assistente.

e-Consult

Via onze online diensten kunt u in een beveiligde omgeving rechtstreeks een vraag stellen aan uw huisarts of POH-S. Niet alle vragen zijn daarvoor geschikt; neem bij  spoedeisende vragen altijd contact op met de praktijk (033 7210 450) , ook vragen over nieuwe lichamelijke of emotionele klachten zijn niet geschikt voor e-consult, u kunt dan beter een afspraak maken op het spreekuur.

Geschikt vragen en onderwerpen voor e-consult:

  • vragen over uitslagen van (bloed) onderzoeken
  • vragen over medicatie, zoals bijwerkingen, wel/niet doorgaan, effecten
  • vragen naar aanleiding van een eerder contact

Telefonisch spreekuur

Wanneer u uitslagen of korte vragen aan uw huisarts wilt voorleggen wordt u verzocht dit voor 11.00 uur aan de assistente door te geven. U wordt dan teruggebeld door de huisarts.

Dit telefonisch spreekuur is niet bedoeld voor het bespreken van uitvoerige problemen. Maakt u in dit geval alstublieft een (dubbele) afspraak op het spreekuur.

Huisbezoek

Het huisbezoek is bedoeld voor mensen die om medische redenen niet naar het gewone spreekuur kunnen komen. Huisbezoek voor dezelfde dag bij voorkeur aanvragen voor 11.00 uur.

Bij het aanvragen van het huisbezoek kan nog niet aangegeven worden hoe laat de huisarts komt. Een deel van de huisbezoeken zal tussen de middag plaatsvinden en een deel aan het eind van de dag.

Als het maar enigszins mogelijk is om naar de praktijk te komen, adviseren wij u dat te doen. De behandelingsmogelijkheden in de praktijk zijn veel groter dan bij u thuis. Vaak zal de huisarts u beter en sneller kunnen helpen in de praktijk.

Niet-verschenen-tarief

Helaas komt het steeds vaker voor dat mensen niet op hun afspraak bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner komen. Kunt u toch niet op uw afspraak komen, wilt u deze dan minstens 24 uur van te voren afzeggen. Als u zonder opgaaf van reden niet verschijnt,  zijn wij genoodzaakt u hiervoor kosten in rekening te brengen.

De kosten voor dit niet-verschenen-tarief bedragen 25 euro.

De zorgverzekeraar vergoed deze kosten niet.

Via onze Online Diensten kunt u uw afspraken inzien, wijzigen of annuleren.

Triage door doktersassistentes

Als u belt om een afspraak te maken, zal de assistente u een aantal vragen stellen. Deze vragen gaan over de reden van uw bezoek en de aard van uw klachten. De assistente stelt deze vragen om in te schatten op welke termijn ze uw afspraak in kan plannen, bij welke hulpverlener en hoeveel tijd er voor nodig is. Dit noemen we triage.

Soms kan de assistente zelf uw vraag beantwoorden en geeft zij u advies. Deze adviezen worden genoteerd in uw dossier en achteraf altijd door de huisarts beoordeeld.

Herhaalrecepten

Online herhaalrecept

24 uur per dag beschikbaar. Let op: Voor Online diensten moet u zich eenmalig aanmelden.

Online herhaalrecept

Receptenlijn

24 uur per dag bereikbaar op 033 7210 452.

Nu bellen

Etiket medicijn doosje inleveren per 1 januari 2021 niet meer mogelijk

Vanaf 1 januari 2021 is het niet meer mogelijk om uw receptendoosje voor een herhaalrecept in te leveren bij de huisartsenpraktijk.

U kunt uw medicatie bestellen via de receptenlijn, het online patiëntportaal of telefonisch bij de assistente.

Medicijn ophalen

Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.