Huisartsenpraktijk
Bij de Flier

Online diensten

App HuisartseNij

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen. Google playstore en App Store. Als u geen smartphone hebt, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Instructiefilm online diensten: https://youtu.be/9ag_wsetqQc

 

Afspraak maken

Online

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken.

Online

Telefonisch

Bereikbaar van
8.00-17.00 uur
op telefoonnummer
033 7210 421.

Nu bellen

Balie huisartsen

Balie open tussen
8.00-17.00 uur
Henri Nouwenstraat 18
3863 HV Nijkerk

Google Maps

App HuisartseNij iOS

Download de app HuisartseNij voor iPhone.

Download

App HuisartseNij Android

Download de app HuisartseNij voor Android

Download

Spoed

Bij spoedeisende klachten of verwondingen hoeft u niet eerst een afspraak te maken.

U kunt direct naar de praktijk komen.

Als u van tevoren even belt, kan de huisarts rekening houden met uw komst.

Telefoonnummer op werkdagen tussen 8.00 -17.00 uur: 033 7210 421

’s Avonds en in het weekend kunt u bellen met de Huisartsenpost Amersfoort op telefoonnummer 085 7731 100

Bij levensbedreigende situaties: 112

Spreekuur op afspraak

Tijdens de afspraak bij de huisarts kunt u 1 klacht bespreken. Heeft u meer klachten bespreek dit dan met de assistente tijdens het maken van de afspraak.

Ochtend- en avondspreekuur

Er zijn ook spreekuren van de artsen en POH ‘s buiten de normale openingstijden.

Op maandag, dinsdag en donderdag is er een ochtendspreekuur van 7.30 tot 8.00 uur.

Dinsdag en donderdag is er een avondspreekuur van 17.00-18.00 uur.

U kunt ook online of telefonisch een afspraak maken voor deze spreekuren. Het kan zijn dat u bij dit spreekuur een andere huisarts dan uw eigen huisarts treft.

eConsult

Via onze online diensten kunt u in een beveiligde omgeving rechtstreeks een vraag stellen aan uw huisarts of POH-S. Niet alle vragen zijn daarvoor geschikt; neem bij  spoedeisende vragen altijd contact op met de praktijk 033 7210 421, ook vragen over nieuwe lichamelijke of emotionele klachten zijn niet geschikt voor e-consult, u kunt dan beter een afspraak maken op het spreekuur.

Geschikt vragen en onderwerpen voor e-consult:

  • vragen over uitslagen van (bloed) onderzoeken
  • vragen over medicatie, zoals bijwerkingen, wel/niet doorgaan, effecten
  • vragen naar aanleiding van een eerder contact

Telefonisch spreekuur

Wanneer u uitslagen  of korte vragen aan uw huisarts wilt voorleggen wordt u verzocht dit voor 11.00 uur aan de assistente door te geven. U wordt dan teruggebeld door de huisarts.

Dit telefonisch spreekuur is niet bedoeld voor het bespreken van uitvoerige problemen. Maakt u in dit geval alstublieft een afspraak op het spreekuur.

Aanmelden online diensten en app HuisartseNij

App HuisartseNij

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen. Google playstore en App Store. Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier. Als u geen smartphone heeft, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Informatie patientenportaal

Om gebruik te maken van onze online diensten  moet u zich eenmalig aanmelden bij het patiëntenportaal.

Activeren van uw account

Voordat wij uw account activeren, zullen wij u bellen op het telefoonnummer dat bij ons bekend is. Wij stellen u dan een aantal vragen om te controleren dat u zelf het account heeft aangemaakt.
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner somatiek.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.

Wij hebben een document met regels. Hierin staan afspraken die wij van u verwachten, en die u van ons mag verwachten.

Huisbezoek

Als u om medische redenen niet in staat bent de huisarts in de praktijk te bezoeken, dan kunt u thuis bezocht worden. Huisbezoek voor dezelfde dag bij voorkeur aanvragen voor 11.00 uur.

Bij het aanvragen van een huisbezoek kan nog niet aangegeven worden hoe laat de huisarts komt. Een deel van de huisbezoeken zal tussen de middag plaatsvinden en een deel aan het eind van de dag.

Als het maar enigszins mogelijk is om naar de praktijk te komen, kunt u dat toch beter doen. De behandelmogelijkheden in de praktijk zijn veel groter dan bij u thuis. Vaak zal de huisarts u sneller en beter helpen in de praktijk.

Niet-verschenen-tarief

Helaas komt het steeds vaker voor dat mensen niet op hun afspraak bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner komen. Kunt u toch niet op uw afspraak komen, wilt u deze dan minstens 24 uur van te voren afzeggen. Als u zonder opgaaf van reden niet verschijnt,  zijn wij genoodzaakt u hiervoor kosten in rekening te brengen.

De kosten voor dit niet-verschenen-tarief bedragen 25 euro.

De zorgverzekeraar vergoed deze kosten niet.

Via onze Online Diensten kunt u uw afspraken inzien, wijzigen of annuleren.

Triage door doktersassistentes

Als u belt om een afspraak te maken, zal de assistente u een aantal vragen stellen. Deze vragen gaan over de reden van uw bezoek en de aard van uw klachten. De assistente stelt deze vragen om in te schatten op welke termijn ze uw afspraak in kan plannen, bij welke hulpverlener en hoeveel tijd er voor nodig is. Dit noemen we triage.
Soms kan de assistente zelf uw vraag beantwoorden en geeft zij u advies. Deze adviezen worden genoteerd in uw dossier en achteraf altijd door de huisarts beoordeeld.

Herhaalrecepten

Online herhaalrecept

24 uur per dag beschikbaar. Let op: Voor Online diensten moet u zich eenmalig aanmelden.

Online herhaalrecept

Receptenlijn

24 uur per dag bereikbaar op 033 7210 422.

Nu bellen

Medicijn ophalen

Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.